Gənc artistlər məsul rollarda
M.F.Axundov adına Azərbaycan Dövlət Lenin ordenli Opera və Balet Teatrı, şanlı Lenin-Stalin Komsomolunun iyirminci ildönümü bayramını oktyabrın 28-də verilən "Koroğlu" tamaşasında iki gənc qüvvəni ən məsul rollarda səhnəyə cıxarmaqla qeyd etdi. Bunlardan birincisi Koroğlu rolunda çıxan Şirzad Hüseynovdur, ikincisi Nigar rolunda cıxan ordenli artistka Səltənət Quliyevadır.
Bütün dünya opera repertuarında istər rolun ölçüsü, istər oxuyacağı sözlərin həcmi (tisiturası) və istərsə yaradacağı obrazın hərəkət və səhnə oyunu tələbləri cəhətincə Koroğlu rolu kimi böyük və çətin bir rol yoxdur desək, artırmamış olarıq.
Cəmisi üç-dörd il bundan əvvəl teatrın xoruna bir xor artisti kimi qəbul olunan Şirzad Hüseynovun keçdiyi yaradıcılıq yolu çox əlamətlidir: xor - Zeyd - Sofi - İbn Salam -Aşıq-Koroğlu!
Öhdəsinə götürdüyü vəzifəsini ümumiyyətlə parlaq bir surətdə yerinə yetirən Şirzadın çıxışında şübhəsiz ayrı - ayrı nöqsanlar da yox deyildir. Birinci növbədə gözə çarpan cəhət onun talantına nisbətlə ustalığının geridə qalmasıdır. Bu da əlacsız bir iş deyildir. Şirzad öz üzərində müntəzəm surətdə çalışarsa, bu ustalığa yiyələnə bilər.
Şirzad Hüseynov səsini səmərəli surətdə işlətdiyi zaman yaxşı oxuyurdu (IV pərdədə), halbuki, səmərəsiz və bir azdan sonra yenə oxumaq lazım gələcəyini nəzərdə tutmayıb özünü həddindən artıq, nahaq yerə yorduğu vaxt tondan xaric oxuyurdu (III pərdədə "Sevdim səni mən, ey Nigarım" ariyası).
Ordenli Səltənət Quliyeva Nigar rolunda bundan əvvəl də cıxış etmişdir. O, konservatoriyada kecmiş olduğu vokal (oxuma) məktəbi nəticəsində səsini möhkəm bir təməl üzərinə qoya bilmişdir. Bu məktəb onun gələcəkdə yalnız Azərbaycan operalarında deyil, rus və Qərbi Yevropa kompozitorlarının yazmış olduqları operalarda da məsul rollarda çıxa bilməsi üçün imkan yaradır. Səltənət Quliyevanın Nigar rolunda çıxışı onun üçün yüksəliş yolunda mühüm bir addımdır.
Biz "Koroğlu" operasında iştirak edən başqa gənc aktyorlar üzərində dayanmayacayıq. Çünki onlar adi heyətdə də həmin rolları ifa etmişlər və onların haqqında cox yazılmışdır.
Şirzad Hüseynovun və Səltənət Quliyevanın ümumi müvəffəqiyyətini qeyd edərkən buna kömək edən müəllimləri - iqtidarlı dirijor Əşrəf Həsənovun, rejissor İsmayıl Hidayətzadənin və nəğmə müəllimi O.L.Knijnikovun çəkdikləri zəhməti qeyd etməmək olmaz.
"Koroğlu" operasının musiqi hissəsini böyük bir ustalıqla idarə edən Əşrəf Həsənov Şirzadı Koroğlu kimi çətin, məsul və eyni zamanda şərəfli bir rola hazırlaması ilə özünün də tam bir opera musiqisi ustası olduğunu bir daha nümayiş etdirdi.
Opera və balet teatrının müdiriyyəti yeni kadrları yetişdirmək və gəncləri irəli çəkmək işindəki addımlarını gələcəkdə daha da möhkəmləndirməlidir.
“Kommunist”, 1 noyabr 1938
|
Azərbaycanda sovet hakimiyyəti qurulduqdan sonra
bizim musiqi sənəti o qədər tərəqqi
və inkişaf etmişdir ki, bu məsələni
bir-iki məqalədə əhatə etmək
mümkün deyildir. Kommunist partiyası və
sovet hökumətinin incəsənətə
verdiyi böyük əhəmiyyət və gündəlik
yardım, Lenin-Stalin milli siyasətinin sovet xalqları
mədəniyyətinə verdiyi böyük
yüksəliş istiqaməti xalqımızın
məzmunca sosialist, formaca milli, böyük və
görkəmli musiqi əsərləri yaratması
işinə geniş imkanlar yaratmış, parlaq
nəticələrə nail olmasına yol açmışdır.
Musiqi sənətimizin sovet hakimiyyəti zamanında
nə kimi nailiyyətlər əldə etdiyini
göstərən faktlardan birincisi, heç şübhə
yoxdur ki, respublikamızda görkəmli musiqi
kadrlarının yetişdirilməsidir. Bu kadrlar
sovet hakimiyyəti vaxtında, sovet konservatoriyalarında
yetişdirildiyi üçün, onların yaratdığı
əsərlər də sovet ruhu ilə, xalqa
məhəbbət, vətənə xidmət
hissləri ilə doludur.
Sovet xalqı, bəşəriyyət zəkasının
keçmiş əsrlərdə yaratmış
olduğu ən parlaq və ən qiymətli əsərlərin
həqiqi varisidir. Dünya musiqi sənətinin
ən yüksək əsərləri ancaq sovetlər
ölkəsində ləyaqətli surətdə
təqdir edilmişdir. Motsart, Bethoven, Qlinka, Çaykovski
və başqa musiqi dahilərinin yaratdığı
ölməz klassik əsərlərə böyük
qiymət verən ancaq sovet xalqıdır. Bunu,
hər şeydən əvvəl, musiqi icraçılarının
beynəlxalq yarışlarında həmişə
sovet musiqi nümayəndələrinin birincilik
qazanması faktı aydın sübut edir.
Sovet hakimiyyəti dövründə musiqi sənətimizdəki
müvəffəqiyyətləri, ancaq bu dövrdə
yazılmış qiymətli opera və başqa
musiqi əsərlərinin istər keyfiyyəti
və istərsə sayı ilə göstərmək,
bu böyük inkişafın əsl mahiyyət
və əhəmiyyətini səthi mənimsəmək
olardı. Heç şübhə yoxdur ki, "Nərgiz"
və "Koroğlu" kimi böyük əsərlər
həmişə müəyyən tarixi dövrün
musiqi kulturasını aydın ifadə edə
biləcək əsərlərdir. Bu əsərlərin
istər musiqi texnikası cəhətincə
nə qədər yüksəkdə olması
və istərsə də məzmun etibarilə
geniş bir miqyası əhatə etməsi kimi
əhəmiyyətli və dəyərli cəhətlərini
heç də unutmaq olmaz. Lakin məsələ
yalnız bundan ibarət deyildir. "Nərgiz" və
xüsusilə "Koroğlu" operalarının əsl
əhəmiyyəti burasındadır ki, əgər
revolüsiyadan qabaq Qərb musiqi sənəti
ilə Şərq musiqi sənətindəki
yaxınlıq Qərbi Yevropa və birinci növbədə
rus musiqi kulturasının (Qlinka, Balakirev, Borodin,
Rimski-Korsakov və s.) Şərqə doğru
birtərəfli istiqamətindən ibarət
idisə, indi, revolüsiyadan sonra, bu yaxınlıq
iki tərəfli, yəni həm Qərbi Yevropa
musiqi kulturasından (Qlier, Vasilenko, Broslovski və
başqaları) Şərqə tərəf,
həm də Şərq musiqi kulturasından
(Üzeyir Hacıbəyov, Müslüm Maqomayev,
Mşvelidze v. s.) Qərbə tərəf qarşılıqlı
meyl etməsindən ibarətdir. Bu iki istiqamətin
qarşılıqlı mübadiləsi nəticəsində
əmələ gələn zəngin musiqi yaradıcılığının
birləşməsini meydana gətirən məhz
sovet musiqi mədəniyyəti olmuşdur. Qərb
ilə Şərqin musiqi mədəniyyətini
yaradıcılıq vəhdətinə və
birləşməsinə doğru aparan bu iki
istiqamət üçün savadlı musiqi kadrları
hazırlamaq lazım idi. Sovet hakimiyyəti vaxtında
bütün milli respublikalarda, o cümlədən
Azərbaycanda savadlı, musiqi texnikasını
mükəmməl surətdə mənimsəmiş
kadrlar yetişmişdir. Məhz bu kadrların
səmərəli fəaliyyəti nəticəsi
olaraq respublikamızda musiqi mədəniyyəti
tarixdə görünməmiş dərəcədə
inkişaf edə bilmişdir. Bu kadrlar xalqın
yaradıcılığını mənimsəməklə,
qiymətli əsərlər yaratmış və
yaradacaqlar.
Doğma vətənimizə xaincəsinə
hücum etmiş, dünya mədəniyyətinin
ən qəddar düşməni faşizmə
qarşı Böyük Vətən müharibəsi
başlanandan bəri Azərbaycan sovet kompozitorları
bir sıra dəyərli musiqi əsərləri
yaratmışlar.
Lakin hələlik bu əsərlər kiçik
formadan (marşlar, yürüş mahnıları
və sair) ibarət isə, heç şübhəsiz
ki, yaxın gələcəkdə böyük
tablolar (operalar, simfoniyalar, kantatalar) yaranacaqdır.
Bu yolda Leninqrad konservatoriyasının professoru,
Stalin mükafatı laureatı Dmitri Şostakoviçin
yazmış olduğu yeddinci simfoniya görkəmli
bir nümunə ola bilər. Əgər vətən
müdafiəsi və sovet patriotizmi temaları
həmişə sovet incəsənətində
şərəfli bir yer tutmuşsa, indi cəllad
faşizmə qarşı sovet xalqının
apardığı kəskin vuruşma zamanı
bu temalar daha aktual bir əhəmiyyət almış
olur. Düşməni ölkədən qovub
çıxarmaq, müvəqqəti olaraq işğal
olunmuş sovet torpağında yenə də
azad və şən həyat qurmaq, vətən
müharibəsi cəbhəsində qəhrəmanlıq
göstərən oğulları bədii obrazlar
ilə əsərlərdə yaşatmaq kimi
gözəl temalar bütün incəsənət
işçiləri üçün qiymətli
ilham mənbəyi olmalıdır. Sovet kompozitorları
qarşısında Stalin yoldaşın qoyduğu
sovet klassik operaları yaratmaq vəzifəsini
yerinə yetirmək üçün bütün
qüvvələrimizi, bütün bacarıq
və istedadımızı səfərbərliyə
almaq bizim vəzifəmiz və xalqımızın
qarşısında olan müqəddəs borcumuzdur.
Vətən müharibəsi başlandığı
vaxtdan bəri Azərbaycan sovet kompozitorları
tərəfindən iki birpərdəlik opera,
iki kantata, 100-dən yuxarı marş və mahnı
yazılmışdır. Azərbaycan dövlət
teatrları, filarmoniya və estrada artistləri
tərəfindən hərbi hissələrdə
və hərbi xəstəxanalarda bu müddət
içərisində verilən 1000-dən yuxarı
konsertdə Azərbaycan kompozitorlarının
əsərləri görkəmli yer tutmuşdur.
İndi bu işi daha geniş miqyasda davam etdirməli,
yazılan əsərlərin bədii keyfiyyətini
daha yüksəltməklə bərabər böyük
və görkəmli musiqi əsərləri
yaratmaq işinə başlamaq lazımdır.
Bu işdə sovet yazıçıları kompozitorlarımıza
yaxından yardım göstərməlidirlər.
Çünki tekstin yüksək bir səviyyədə
olması bu tekst üzrə musiqinin də keyfiyyətinin
gözəl olmasına səbəb olur.
Heç şübhə yoxdur ki, vətən uğrunda
mübarizə işində çiyin-çiyinə
çarpışan sovet yazıçıları
və kompozitorları ümumi səy və çalışqanlıqla
böyük vətən müharibəsini görkəmli
əsərlərlə təsvir edəcək,
xalqımızın göstərdiyi qəhrəmanlığı
ölməz, klassik əsərlərlə əbədiləşdirəcəklər.
"Ədəbiyyat” qəzeti, 01 may 1942 |