Ayın 17-də mövqe tamaşaya
qoyulan "Şah İsmayıl" operasının
görməyə gələnlər arasında
bulunduğumdan opera və teatrdakı intizam haqqında
bir kaç söz yazmağı düşündüm;
bilməm nədəndir, Şərqli olduğumuzdanmı,
yoxsa tərbiyyəyi ictimaiyyəmizin nöqsanındanmı?
Hər nədənsə, hər işdə geri
qaldığımız kibi, oturub qalxmaq, gəzib
qonuşmağımızda da çox, həm də
pək çox nöqsanlarımız var.
Bu halı, ictima məhəllərdə (toplantı
yerlərində) görüb anlamamaq üçün
insanın gözü kor olması icab edir ki,
böylə adamların əsasən bu kibi yerlərdə
işi olmaz. O nə haldır? Teatroya daxil ola
bilmək üçün hər halda geniş
gövdəli, uzun boylu, qüvvətli bazulu olmaq
icab ediyor ki, əks təqdirdə ayaq altında
əzilməmək, başını, gözünü
itirməmək qabil deyildir. Hələ gedənlərin
arasında qadın olursa, vay başına gələnlər.
Ahların, ufların bini (mini) bir paraya!
Bu halları biz müsəlmanların iştirak
etdiyi ictimai yerlərindən özgə bir yerdə
göstərə biləcək bir nəfər
çıxa bilirsə, sükut etməyə hazıram!
Şükürlər olsun, teatroya girə bildim!
Divarların hər yerində yazılan "Papiros
çəkmək qadağandır" cümlələrini
ətrafı qaplayan kəsif və pis papiros dumanlarından
oxumaq mümkünmü?
Gec qaldığımı zənn etmişdim,
səkkizin yarısı, səkkiz, doqquzun yarısı,
doqquz oldu və teatro ayaq tapırdısından
məhzun-məhzun inlədiyi halda, pərdə
bir dürlü açılmaq istəmiyor! Səbəb?
Artistin qırmızı çəkmələrini
hələ gətirməmişlər, lazım
gələn əlbisələr yerinə özgə
əlbisə gətirmişlər! Nəhayət,
pərdə açılır. Əsəri birinci
dəfə gördüyümdən diqqətlə
seyr etməyi düşünürkən, sağımdan,
solumdan ardı-arası kəsilməyən pıçıltıların
gəldiyini eşitdim. Gözlərimlə səhnəyi
süzərkən ətrafdakı qısıltılara
diqqət ediyor.
"Canım, bu İran qiyafətləri haradan,
ərabla (ərəblərlə) İranın
nə əlaqəsi var". Digər bir səda "Turan
ilə İranı halə anlamamışlar.
Aslan şah turanlıdır!". Digər, "xeyr,
canım, türkməndir. Məə`mafi ha (olan
odur ki,), hər halda iranlı deyil!". Xülasə,
hər kəsdə oyanan bir fikir pyesi bərbad
etmişlər! Hələ musiqi
Ölü havalarından
bir fərqi yox. Terequlovun musiqi ilə söylədiyi
sözlərdən birini anlamadığım
kibi, yanımda oturanlardan da aldığım
cavab, sükutdan başqa bir şey deyildi.
Səhnədə bir atışmadır başladı.
"Nə oldu, nə oluyor?" deməyə vaxt qalmadan
Şah İsmayılın Əmir ilə müharibə
etdiyini gördük. Səhnədə yalnız
bir top əskik idi. Bir tərəfdən üzünə
qalxan tutub qılncla mübarizə edənlər
durarkən, digər tərəfdən də
son sistem tüfənglərin patlaması tam mənasıla
saçma! Əgər sahibi rejissoru, rejissor da əsər
sahibini qəbahətləndirmək istədiyi
halda, tam bitərəfanə hərəkəti
sevdiyimiz üçün biz hər ikisini qəbahətləndirməyi
daha səmimi gördük. Nəticə: çox
sözdən ziyadə az da olsa iş lazım!
Camaatı bihudə yerdə üzməkdən
fayda deyil, zərər əldə ediləcəyini
söyləmək lazımmı, deyilmi? Bilməm.
"Kommunist", 19 fevral 1922 |